Click here for Myspace Layouts

Followers

Wednesday 29 May 2013

arrghhhh . . . boyfriendku seorang playboy :)

assalamualaikum & hye readers tersayang :')

hari berganti hari , bulan berganti bulan , siang berganti malam , malam berganti siang , minggu berganti minggu . dengan sifat yang suka menangguh dan sifat kemalasan yang telah sedia ada dalam diri membuatkan blogspot.com niey jarang diupdated . tidak mengapa , pada masa niey orang lain semua tengah diulit mimpi tetapi saya dengan kerajinan saya dengan penuh semangat untuk mengupdated blogspot.com niey akan terlaksana okeh . haha . * introduce jerk tuh *

okeh , for this time i will create about " boyfriendku seorang playboy " :) pernah hadapi ? of course pernah kan ? tapi bukan semua lelaki macam tu tahu . bagi sesetengah lelaki mereka akan berubah untuk menjadi seorang yang setia apabila mereka berjumpa dengan seseorang yang dapat ubah dia . ubah ? something like to be loyalty , tahu menghargai and more lah kan . tak dinafikan lah lelaki yang playboy niey sememangnya mempunyai personaliti yang tersendiri. playboy atau the heart-breaker niey ternyata lebih hebat berbandibg the nerds , the machos atau the funkies . nak tahu sebabnya ? hah jom baca , jangan berhenti k :)



mengapa playboy menjadi pilihan ? okeh , kerana mereka niey seorang yang berperwatakan memikat , optimis , humor , karismatik dan pandai bergaul . hah , bukan ke ciri lelaki yang macam niey yang guys impikan ? yaa maybe but not at all . mereka juga seorang yang tetap pendirian dan yidak mudah terpengaruh dengan trend atau perkara-perkara lain . biasanya they all lah yang menjadi trend-setter . lagak mereka mampu menawan hati sesiapa sahaja . so guys beware ! ;) lebih menarik lagi , girls yang pemalu lah yang lebih ramai terpikat dengan mereka niey tahu . begitu juga lah sebaliknya . bak kata pepatah , semakin susah nak dapat maka semakin susahlah nak lepas . tak gitew guys ? hahaha .



so the next part is , mereka niey banyak kelebihan diri tahu sebenarnya yang tak mungkin kita ketahui k walau dengan  mata kasar sekali pun . tak tahu lah yang ada pengalaman mungkin akan mengerti ;) ye tak kan ?

so yang pertama : TIDAK PLASTIK .
apakah ? plastik yang kita guna tuh ke ? ohh bukan sayang . niey plastik lain . nih plastik orang tahu ;) mereka niey sebenarnya memang tak pandai nak berpura-pura . they all being themself all the time ! lantaklah orang nak cakap dia A ke B ke apa dia kisahkan , yang penting dia tahu siapa dia dan jadi diri sendiri . sejujurnya itu lebih baik dari boys yang nampak baik dan alim tapi sebenarnya ..  hmm , tak perlulah nak cerita ya mungkin korang akan faham sendiri .

kedua : TIDAK MUDAH DIDUGA .
bagi boys yang baik-baik , sikap dan keinginannya mudah diduga . kalau keluar dating , mesti jalan-jalan atau menonton wayang . berbeza dengan mereka yang playboy niey . kenapa ? kenapa ? kenapa ? sebab boleh jadi hari niey dia akan meluahkan perasaan sayang dan rindunya dengan kata-kata yang teramat puitis dan esoknya pula , berubah 360 darjah . wahhh ! sikap beginilah yang menjadikan hubungan tidak stagnant dan keinginan untuk menaklukinya semakin membuak-buak .

ketiga : PANDAI MEMANJAKAN .
boys yang lain kebiasaannya agak pemalu dan kurang bijak dalam memikat manakala si playboy pula boleh jadi terlalu agresif memikat dan sangat romantik .

keempat : NALURI KEIBUAN .
sudah semestinya perasaan mahu menjaga hati dan merubah itu pasti menyenangkan . disebabkan itulah wujud naluri keibuan dalam percintaan . berhadapan dengan mereka niey tentu korang berharap mereka kan berubah untuk menjadi seorang yang baik kan ? for sure rite ? 

terakhir : SUKAR DIKAWAL .
sejujurnya mesti korang akan rasa bosan kan kalau dapat boys yang always ikot kehendak korang tanpa membantah ? mesti punya kan ;) rasa macam tak ada adventure jerk kan . tapi beranilah korang buat begitu pada mereka niey . pasti menyesal tak sudah nanti . tapi yang menariknya adalah apabila dia bertindak curang . korang juga boleh membalasnya . hah bukan nak jadi batu api yaa ? tapi eeya yakin kalau korang buat macam niey gerenti mereka akan mencari korang balik punya . time tu memang no lah jawab dia kan ? apa orang kata " PEREMPUAN KALAU DAH SAYANG , SAYANG BETUL , TAPI KALAU DIA DAH MOVE ON , KAU DAH TERLAMBATLAH BRO " xD

hah guys , the next step niey harap dapat bantu korang daripada terus terjerat dengan rayuan mereka k :)

ACCEPT IT
kalau dah terang lagi bersuluh yang korang tak boleh hidup tanpa dia , korang perlulah bersabar , bukan kesabaran biasa tahu tapi sabar tahap dewa . yelah bukan sekali dua dia akan mendua dan mempermainkan korang tapi berulang kali . jika pai bertemu api makin teruk lah jawabnya kan ? ye tak ? silap hari bulan boleh berlaku kekasaran yang kita tak duga . berhati-hati dan godd luck k . insyaALLAH orang yang bersabar niey akan temui kebahagiaan :) 

LEAVE IT
kalau sudah sedar yang korang tak boleh nak bertahan dengan mereka niey jalan palin terbaik adalah better just break up jerk k , bukan apa nanti kepala kita juga akan dipijak kerana terlalu banyak bersabar . tidak sepatutnya korang mengiyakan segala suruhan dan berkorban masa dengan orang yang tak tahu menghargai . you deserved better babe !

so all , saya harap dengan apa yang saya create niey serba sikit dapat membantu korang k :) ingat , selagi kita belum lagi menjadi milik dia yang sah jangn terlalu mempercayainya dan simpanlah sedikit keraguan terhadap dia . why not kan ? semua orang tetap akan berubah but depends on themself lah kan . be matured kata orang , haha . okeh lah guys , selamat pagi :)