Click here for Myspace Layouts

Followers

Thursday 2 August 2012

rahsia lelaki yang harus wanita ketahui :')

assalamualaikum & heyy readers !

hik hok ! selamat petang ramadhan semua :) . psstt psttt ! akak-II , adik-II dan abang-II sekalian . ewahh ! nampak tak tajuk dekad atas tu ? baca dah ? faham dah ? okeyy , terima kasih . ngee . untuk petang yang nyaman dengan awan seakan mendung niey , saya nak berkongsi tentang " rahsia yang harus wanita ketahui " . harus tahu ! :) . mungkin dari segi luaran kita boleh jugde one of the guys macam-II kan tapi sebenarnya ada benda yang kita tak tahu tentang lelaki . so dudes , jom baca entry niey :) .

pertama : lelaki sengaja minta putus dengan orang yang dia sayang :)
mesti tertanya-tanya kan kenapa kenapa dan kenapa :) . okeyy , pernah tak korang tengok boyfie korang bersikap pelik ataupun dingin sejak kebelakangan niey ? for sure mesti lah ada kan :) . so , korang kena berjaga-jaga okey . mungkin boyfie korang rasa kurang selesa dengan korang ataupu sudah pandai bermain kayu tiga . wow ! bahaya niey kan . orang lelaki niey sebernanya jarang nak ungkap ayat " kita break " tapi mereka akan menunjukkan klu-klu yang akan menampakkan perubahan  mereka :) . sebagai contohnya , mereka akan kurang memberikan perhatian dekad korang . paling tidak pown message atau kol tak akan pernah mereka nak jawab , kalau ada mungkin just for a second , minute ? wink-II . korang pown jangan lah nak salahkan boyfie korang jek tapi be rasioanal mungkin mereka begitu sebab perangai kita yang amat mebosankan . tak lupa juga mereka juga akan selalu memarahi korang tanpa sebab takpown hal kecil pown jadi besar sampai lah korang yang minta break .

kedua : lelaki sebenarnya akan nervous ketika mengurat :)
jeng-II . who said mereka tak malu . mereka malu cuma nak tunjuk macho kan ? ekeke ! :D . okeyy , lelaki niey sebenarnya nervous tahu bila berhadapan dengan perempuan pilihannya . ececeh ! mereka akan lagi rasa sangat nervous bila nak tunggu jawapan daripada seseorang yang diminatinya .

ketiga : lelaki pantang nak menyerah kalah :)
kita sebagai seorang perempuan tak salah pown kalau nak bermain tarik tali . korng biar jek lelaki tu tunggu jawapan or what . kalau kita perhatikan , lelaki akan berusaha gigih untuk cuba mendapatkan perempuan yang bersikap " jual mahal " niey okey ! kalau mereka tak dapat korang pown tapi korang tetap dekad hati dia . auw auw ! so sweet :D .

keempat : ladies first :)
siapa kata setiap perkara harus didahulukan oleh lelaki sahaja ? lelaki niey kekadang akan membiarkan insan yang bernma perempuan bertindak terlebih dahulu :) . lelaki buat macam niey pown sebab mereka nak tengok sejauh mana korng sayang dan serius dengan mereka . mereka juga akan menjaga jarak agar korang rasa rindu yang teramat terhadap mereka :D .

kelima : " ngam " atau tidak :)
kalau korang tengok lelaki tu seorang yang gila-II atau kebudak-budakan , that mean mereka tengah mencuba untuk menyesuaikan diri dengan korang :) . bukan tak serius okeyy tapi mereka cuma nak meliht sama ada korang ngam atau tidak dengan mereka atau hanya sesuai sebagai kawan sahaja .

keenam : lelaki juga mahu didengari oleh perempuan :)
kita menjalani kehidupan niey bukan setakat perempuan sahaja yang ingin meluahkan sesuatu malah orang lelaki juga mahukan seperti itu . lebih-II jika hati sudah tidak tahan menanggung resah dijiwa . ewahhh ! tapi kalau korang nak tahu lelaki yang mengadu masalah percintaan mereka kepada perempuan akan kelihatan lebih cute . atete :P .

ehem ! kekadang mesti kita ada rasa sangsi  terhadap lelaki kan tapi lelaki dan perempuan kan saling melengakapi . tak ada lelaki , tak ada lah perempuan . tak ada perempuan , tak ada lah lelaki :) . tapi bila dah jumpa dengan paksi yang betul pasti segala rintangan dapat diatasi :) .