Click here for Myspace Layouts

Followers

Friday 28 September 2012

kawan plus kawan :')

assalamualaikum & hye eberibodi :)

lamanya saya tak update belog niey , huk hukk ! sangat berabukkk ! yuck ! :D . haa , rindu tak dekat kita ? rindu takk ? heheh . okeyyy , untuk harini saya nak kongsikan tentang ' kawan plus kawan ' . for sure semua orang mempunyai kawan baik , BFF , kawan sejati dan semuanya lah kan  so mesti tertanyakan sebalik tajuk tu , hee . okeyyy sayang semua mehh baca ! :)

best friends forever (BFF)
semua orang mesti mempunyai BFF tak kira lah lelaki mahupun perempuan , sorang mahupun ramaii kan . mereka niey adalah kawan yang sentiasa menjadi pendengar yang setia dan memberikan nasihat yang positif tentang segala masalah yang kita hadapi . bukan takat tu jek , mereka niey lah yang akan simpan segala rahsia kita , boleh dikatakan susah senang bersama . apabila kita menghadapi pelbagai rintangan mereka niey yang akan mendorong kita untuk menjadi seorang yang tabah :)

kawan makan kawan
pernah tak terfikir bahawa orang yang rapat dengan kita mahupun menjadi pendengar setia sebenarnya tak semua boleh dipercayai . adakalanya mereka niey boleh dikatakan sebagai musuh dalam selimut . dihadapan kita sangat lah murni tetapi dibelakang kita dikhianati . mereka niey suka memburukkan kita dan mencanang dan menokok tambah dengan segala cerita pasal kita . jika pada kapel pula , mereka akan menjadi pendengar setia tetapi dalam diam dia cuba merampas hak kita :)

kawan sejati
mereka niey kita boleh lihat jika kita dilanda kesusahan . kawan korang yang lain ataupun mereka niey yang akan menghulurkan bantuan . bukan setakat tu sahaja tetapi mereka niey lah kadangkala sanggup meninggalkan bf/gf demi persahabatan . mereka juga akan sentiasa memaafkan kita dan menerima kita apa adanya . woww ! :)

kawan bila perlu
mereka niey hanya akan ada apabila korang dalam kesenangan ataupun jika sahabatnya tidak hadir ke sekolah mahupun kolej juga tempat kerja , kita niey dianggap teman sementara jekk . macam biskut chipsmore lah . bila ada makan , bila tak ada tak heran pun . haha ! :)

kawan batu api
mereka niey lah yang akan mengapi apikan kita apabila kita marahkan seseorang . mereka lagi suka melihat kita bergaduh daripada berbaik . perlu ke kawan yang macam niey ? isk iskkk ! tak baik jadi seorang kawan yang suka membuat orang benci dekat seseorang yang dimarahi . :)

haaaa , baca dah ? sampai sini jek lahh jyeahh . next time saya update lagi okeyyy . hope hati-hati apabila berkawan takut nanti sehingga memakan diri :)